miércoles, 9 de julio de 2008

Aires coneguts

Un any després he tornat a agafar el cotxe una tarda de juliol, cansat després d'un dia de feina, per anar cap a la sala d'actes de l'edifici d'estudiants de la UAB. Es respirava el mateix clima que ara fa un any quan jo, agosarat però amb incertesa, m'aventurava a un viatge que canviaria la meva vida. Allà aprendria tantes i tantes coses que ara no cal recordar-les.

Dotze mesos després un munt de gent, potser més que quan hi érem nosaltres descobrint a distància un país que ara ens uneix, viu amb el mateix entusiasme els dies previs a la seva marxa cap als Balcans. Aquest cop, però, el viatge s'allargarà dos dies perquè les furgonetes i els seus integrants puguin parar a descansar.

I malgrat que fa mesos que sé que tornaré a Bòsnia, des d'altres perspectives, des de nous punts de vista, avui ha estat un dia especial on la pell de gallina al sentir certes atrocitats ha tornat a sortir. Enrere queden les sorpreses sobre el terreny, els debats posteriors, les reflexions solitàries, articles, entrevistes i una magnífica exposició que recorrerà Catalunya properament.

I com deia poc després de la meva tornada: "amb la certesa del meu retorn a Bòsnia m'adormiré". Aquest cop sense les repercussions encara latents en mi, sinó amb l'alegria del primer dia.

gerard

2 comentarios:

Anónimo dijo...

envejaaaaa!!!!!!!!!!!!

penso que viuràs aquest viatge de manera molt diferent, amb la percepció d'un any digerint, amb molts més coneixements previs, amb gent que t'aportarà reflexions noves...

... enveja sana :)

un petonet gran i bon viatge!

Anónimo dijo...

Un amic tenvia una forta abrasada des dunes terres que li recorden bastant a tu.

Disfruta del viatge gerardor